Spärra företagsabonnemang

Är din jobbmobil försvunnen? Här hittar du information om hur du spärrar ett företagsabonnemang/sim-kort. När abonnemanget är spärrat går det inte att ringa till eller från det nummer som är kopplat till simkortet. 

Så spärrar du ditt företagsabonnemang

Du kan spärra via Mitt Företag, via knappval eller genom att kontakta oss. Har du ett extra sim-kort för data blir det också spärrat. Du är betalningsansvarig för alla kostnader fram till att abonnemanget har spärrats.

Spärra via Mitt Företag:

  1. Logga in på Mitt Företag
  2. Gå till abonnemanget.
  3. Välj knappen spärra vid sim-kortet.
  4. Skapa och fyll i en fyrsiffrig kod - spara koden.
  5. Klicka på spärra.


Spärra via knappval:
Ring oss på 020-222 222 eller 222 från en Telenormobil och följ instruktionerna.


Ta bort en spärr
Du tar själv bort spärren i Mitt Företag med hjälp av den spärrkod du angav vid spärrtillfället.

Glömt spärrkoden? För att ta bort spärren utan spärrkod krävs en skriftlig begäran, undertecknad av den som är betalningsansvarig. Skicka in ärendet via Mitt Företag eller med post.

  

Mitt Företag

Logga in

Chatta eller ring

Kontakta kundtjänst

Boka tid för ditt supportärende

Boka din tid här