Priser, villkor & blanketter
Frågor och svar om abonnemang
-
Tidigare var det möjligt att få sms till ett fastnätsnummer upplästa av en talsyntes. Denna tjänst upphörde den 1 februari 2025. Om du fortfarande vill ta emot sms till ditt fastnätsnummer kan du istället få dem vidarebefordrade som text till ett mobilnummer. Tjänsten kostar 15 kr per månad och beställs genom att skicka ett mejl till smstillfastnat@telenor.se. I mejlet behöver du ange ditt fastnätsnummer, mobilnummer och namn.
Om du inte beställer tjänsten kan du inte längre ta emot sms till ditt fastnätsnummer.
Har du frågor? Kontakta kundservice
-
Ja, om du har bindningstid kvar så kan du byta till ett företagsabonnemang med likvärdig eller högre månadsavgift. När du byter abonnemang så följer bindningstiden med från det gamla abonnemanget till ditt nya.
Kontakta oss om du vill byta ditt företagsabonnemang. -
Vill du flytta ett telefonnummer till eller från Telenor kan du göra en portering, även en så kallad nummerflytt.
Om du vill flytta ditt mobilnummer från Telenor till en annan operatör behöver du först se över din bindningstid. Om du inte har någon bindningstid kvar kan din nya operatör hjälpa dig med flytten. Har du bindningstid kvar kan du istället kontakta oss på 020-222 222 så ordnar vi med slutfakturan. -
När bindningstiden går ut försvinner bindningsrabatten men ditt abonnemang fungerar precis som vanligt. Väljer du att förlänga ditt abonnemang i ytterligare 24 månader får du en ny bindningsrabatt.
-
Från samma stund som du börjar använda abonnemanget eller automatiskt 90 dagar från då du tecknade abonnemanget.